آموزشی

معرفی سوتین چسبی یا ژله‌ای (Adhesive bras)

سوتین چسبی پروانه ای کد 2247

برای لباس های دکلته چه سوتینی انتخاب کنیم؟

حتما شما هم دغدغه انتخاب سوتین مناسب برای لباس مجلسی خود را حداقل یکبار تجربه کرده اید. سوتینی که بتواند پوشش و فرم دهی مناسب ایجاد کرده و در عین حال در زیر لباس خط دوخت ایجاد نکند و بند قابل رویت نداشته باشد، از نیازهای کمد لباس هر خانمی است. این مدل ها با تنوع بالایی که دارند قابل استفاده با مدل های لباس مختلف از جمله لباس های یقه V، پشت باز، کنار بندی و… خواهند بود.

سوتین چسبی یا ژله‌ای (Adhesive bras)

سوتین های چسبی یکی از مدل­ های پرکاربرد سوتین برای خانم ها است. جنس این سوتین ترکیب پلی استر و پنبه بوده که با استفاده از جسب مخصوصی که داخل کاپ آنها دارد پوشش و فرم­ دهی مناسبی ایجاد می ­کند. مقاومت این چسب­ ها به قدری بالا است که تا زمانی که شما آنها را از بدنتان جدا نکنید، به هیچ عنوان شل و یا کنده نمی‌شوند. این سوتین ­ها معمولا نوارهای چسبی مخصوصی دارند و ضدآب هستند. مقاومت این چسب­ ها بسیار بالاست و قابلیت استفاده تا چندین بار را دارد.

دلایل محبوبیت این سوتین ­ها امکان استفاده در زیر لباس بدون نمایش خط دوخت و بند می ­باشد.

کاربرد

این سوتین ها مناسب برای لباس ­های مجلسی، به ویژه لباس­ های دکلته، لباس عروس و به صورت کلی تمام لباس ­هایی که بالاتنه، پشت و یا کناره باز دارند می ­باشد.

انواع سوتین چسبی

این محصولات در مدل ­های مختلف تولید می‌شوند که در ادامه شما را با انواع مختلف آنها آشنا می‌کنیم.

سوتین چسبی سیلیکونی بدون بند

این مدل سوتین یکی از پرطرفدارترین نوع سوتین ­های چسبی بوده و از محبوبیت بالایی برخوردار است. این مدل برای استفاده همراه با لباس­های مجلسی مناسب است و به‌دلیل جنس سیلیکونی و بی­رنگ در زیر لباس مشخص نبوده و زمان قرار‌گیری روی سینه‌ها اصلا قابل‌ شناسایی نیستند.

سوتین یکبار مصرف

این سبک از رایج‌ترین انواع سوتین چسبی است که تنها یکبار قابل استفاده بوده و پس از آن امکان استفاده مجدد را ندارد. این مدل­ها معمولا قیمت کمتری دارند و نازک‌تر از بقیه مدل­ها هستند.

سوتین پروانه‌ای

این مدل سوتین ها بدون بند هستند ولی برای فرم­دهی و پوش آپ سینه ­ها بندی بین دو کاپ این سوتین ها وجود دارد که با استفاده از آنها می­توانید به میزان دلخواه سینه ­هایتان را بالا ببرید و یا به هم نزدیک کنید. این بندها قابلیت تنظیم داشته و با تنگ­ تر کردن آنها پوش ­آپ بهتری ایجاد می­شود.

چسب نیپل

این مدل سوتین از چسبناکی بالاتری نسبت به سایر انواع برخوردار است و فقط قسمت نوک سینه را پوشش می­دهد و قابلیت حجم ­دهی و یا جمع کردن سینه­ ها را ندارد.

توصیه های مراقبتی

از آنجا که این مدل­ها دارای ویژگی چسبندگی هستند، مراقبت از پوست بدن در زمان جدا کردن آنها باید مورد توجه قرار گیرد. چسب ­های به کار رفته در این مدل­ها بسیار مقاوم بوده و اگر با سرعت نسبت به کندن آنها اقدام کنید امکان آسیب به پوست وجود دارد. جدا کردن این سوتین ­ها بایستی به آرامی و دقت انجام گیرد. اگر هنگام استفاده و یا بعد از جدا کردن سوتین، متوجه التهاب و یا قرمزی بر روی پوست خود شدید، شستشو با آب سرد و استفاده از کرم  مرطوب کننده می ­تواند به کاهش التهاب کمک کند.

در مدل ­هایی که قابلیت استفاده مجدد دارند، نگهداری مناسب این سوتین ­ها از اهمیت زیادی برخوردار است. با توجه به اینکه به دلیل چسبی بودن امکان جذب آلودگی و میکروب ­ها در کاپ وجود دارد، قرار دادن محصول پس از هر بار در نایلون اصلی در رعایت بهداشت محصول موثر خواهد بود.

در انتخاب نوع این سوتین ­ها، حتما لباسی که قصد پوشیدنش را دارید مورد توجه قرار دهید تا متناسب با آن از قابلیت­ های پوش ­آپ، نزدیک کنندگی، حجم­ دهندگی و یا ایجاد فاصله مناسب بین سینه­ ها استفاده و ظاهری بی ­نظیر را برای استایل خود ایجاد کنید.